In gesprek met Navara

Met een team van 200 specialisten, geeft Navara virtuoos en daadkrachtig vorm aan ieder software development-project. Navara creëert impact: dat is de belofte. Maar wie zijn de mensen achter het succes van dit business technology bedrijf? Maak kennis met onze collega’s en ontdek hun persoonlijke drijfveren, de passie voor hun vak en hun visie op impact.

“Als ik aan het Navara DNA denk, dan denk ik aan passie.”

Koen, 29, consultant, Computer Science (MSc).

Waarom Navara?

De klik was meteen erg goed. Ik kwam op gesprek omdat een aantal leuke mensen die ik kende vanuit de Capgemini-tijd ook bij Navara bleken te zitten. De kleinere schaal, het hogere kwaliteits- en energieniveau spreken mij heel erg aan. Navara is een erg jonge organisatie, wat zich kenmerkt in de gemiddelde leeftijd, maar ook de groei die we nog steeds doormaken.

“De kleinere schaal, het hogere kwaliteits- en energieniveau spreken mij erg aan.”

Navara DNA

Ik moet denken aan het woord passie. Ik merk aan de meeste mensen die ik voor het eerst spreek, dat ze ergens gepassioneerd over zijn en dat dat een van de dingen is die ze laat uitblinken in hun werk. Als je werk dicht bij je hart ligt, merk je dat aan alles.

Waar krijg jij vleugels van?

Het leuke aan de rol die ik heb, is dat ik naast dat ik mooie oplossingen mag maken, tijd krijg om buiten de grenzen van mijn eigen team te denken en bezig te zijn met de community.

Ik vind het heerlijk om aan slimme oplossingen te werken die bijvoorbeeld de integratie met ons eigen achterlandschap versimpelen. Of patronen die wij veel toepassen te vangen in een herbruikbaar stukje code, wat ons werk een stuk simpeler en onderhoudsvriendelijker maakt

 

Welk advies geef je iemand die overweegt consultancy in te gaan?

Bedenk of het werken in de context van consultancy bij je past: of je het leuk vindt om de uitstap te maken naar een adviserende rol in een klant-context.

Het voordeel aan consultancy vind ik, dat je gelijkgestemden met kennis van zaken om je heen hebt, waarmee je samen tot een oplossing komt voor een klant. Vanuit de ervaringen die iedereen meeneemt vanuit verschillende hoeken, kun je een klant echt verder helpen.