/ Tessa Mulder

Principal
User Experience Consultant

/ Design Thinking

‘’Sinds begin van dit jaar ben ik werkzaam bij NAVARA. Bij NAVARA krijg ik de kans zelf projecten op te zetten en intensief samen te werken met teams om bij diverse klanten écht het verschil te kunnen maken op gebied van User Experience door middel van Design Thinking.‘’

Tessa Mulder is Principal User Experience Consultant bij NAVARA. Ze begeleidt innovatie-initiatieven waarbij design thinking centraal wordt gesteld. Hiervoor werkt Tessa nauw samen met de business; naar gelang het onderwerp betrekt ze andere collega’s bij haar opdracht, zoals UX’ers, IT’ers, data-analisten of andere specialisten.

‘’Van jongs af aan ben ik gepassioneerd door design. Daarom was het voor mij een logische keuze om in die richting te studeren. Hier leerde ik over Design Thinking, User Research, Ideation, Prototyping, Design Strategy, Branding & Innovation en verschillende programmeertalen.‘’

/ Leren van elkaar

‘’Voordat ik startte bij NAVARA, werkte ik drie jaar in een design studio als UX designer & Art Director. Daarna  heb ik drie jaar in de financiële sector gewerkt waar ik teams heb begeleid in innovatie-trajecten door middel van Design Thinking & Lean Startup methodologie in combinatie met het exploreren van (nieuwe) technologieën zoals Blockchain, Artificial Intelligence en Open Banking.‘’

‘’Ik heb voor NAVARA gekozen omdat ik het belangrijk vind dat er in je wordt geloofd, dat er wordt geïnvesteerd in kennis en dat collega’s altijd bereid zijn je te helpen. Dit is bij NAVARA zeker het geval. Iedere dag leer ik nieuwe dingen van mijn collega’s. Dit zorgt ervoor dat ik mijn werk nog beter kan doen.‘’

/ On the Job

Tessa Mulder is Principal UX consultant bij Navara. Hier is zij verantwoordelijk voor de validatie en ontwikkeling van digitale oplossingen bij verschillende klanten door middel van de Design Thinking en Lean Startup Methodiek.

Tessa doet onderzoek naar welke (nieuwe) functionaliteiten relevant zijn voor klanten en stelt daarbij de onderliggende behoefte van klanten centraal. Deze behoeften vertaalt zij naar User Needs en combineert dit met opgehaalde Business Needs en Technical Requirements in prototypes. Deze prototypes worden getest en door middel van iteraties geoptimaliseerd om een perfecte beleving neer te zetten voor de gebruiker.

Daarnaast houdt zij zich bezig met optimalisatie van bestaande digitale producten en werkt zij mee in experimenten waarin nieuwe verdienmodellen worden gevalideerd.