Schaalbaarheid en omzet vergroten voor digitale timmerfabriek

Over Deli Home

Deli Home – de digitale timmerfabriek – is een Nederlandse fabrikant en distributeur van hoogwaardige houten producten, zoals deuren die via een combinatie van doe-het-zelfzaken, bouwmarkten en online kanalen in 10 landen in Europa beschikbaar zijn. Met een omzet van meer dan 350 miljoen euro en 1.250 werknemers heeft de onderneming een leidende positie in de Benelux. 

De groeiambitie van Deli Home richt zich op de digitalisering van het totale bestelproces, inclusief het configureren van maatwerk producten voor de doe-het-zelver en professional, voor heel Europa. 







Het speelveld

In een wereld waar faxen, telefoontjes en e-mails de norm waren voor bestellingen in de houtproductenindustrie, stond Deli Home voor een enorme uitdaging. Ze wilden hun groeiambities realiseren door het volledig digitaliseren van het bestelproces, van klant tot productie, zonder menselijke tussenkomst.

Een web-based configurator helpt vakmannen, aannemers en dealers efficiënter te werken. Producten worden minder vaak verkeerd of incompleet geleverd is, terwijl het ook een eenvoudig hulpmiddel is om de keuze voor eindklanten te vergemakkelijken.







Het ontwikkelen van de configurator was een complexe taak, gezien het brede scala aan deurencombinaties en merken die ze aanbieden. Op de huidige arbeidsmarkt is het een uitdaging om experts te binden. Daarom was het van groot belang om zonder zorgen direct aan de slag te kunnen gaan met een ervaren, maar vooral betrokken ontwikkelingsteam. Navara is de co-creator die ook meedenkt op het gebied van advies en strategie om zo schaalbare en flexibele software te ontwikkelen.









De tactiek

Navara ontwikkelde een state-of-the-art e-commerceplatform met een configurator voor houten deuren. Met een morderne en agile aanpak en een ‘meten is weten’-mentaliteit gingen we verder dan alleen softwareontwikkeling. We werkten samen met het team van Deli Home om niet alleen hun technische behoeften te begrijpen, maar ook hun strategische doelen te bereiken. Met snelle feedback loops, de juiste technische kennis, en een betrokken samenwerking van end-to-end teams hebben we volle focus op het verbeteren van de developer performance voor Deli Home.
.








 
Na een succesvolle MVP heeft Navara Deli Home geadviseerd over het integreren van alle merken in één platform en over het ontsluiten van gegevens via moderne API’s met behulp van Microsoft Azure. We hebben de technologiestack overgezet van Shopify naar Next.js voor schaalbaarheid. We meten onze prestaties met behulp van Application Insights en Centry om de systeemprestaties en fouten te volgen. Daarnaast gebruiken we Mixpanel en Google Analytics om inzicht te krijgen in de gebruikerservaring en om conversie-killers aan te pakken. Door nauw samen te werken met het team van Deli Home op locatie, zijn we in staat om bedrijfsprocessen vanuit de kern te optimaliseren.







Het eindresultaat

Navara heeft software ontwikkeld waarmee Deli Home de traditionele markt van houten producten heeft getransformeerd door middel van digitalisering, strategisch advies en innovatie. Bedrijfsprocessen, snelheid en infrastructuur zijn verbeterd, waardoor de software schaalbaar en flexibel is ontwikkeld.





 

Bij Navara streven we ernaar om een impact te hebben op het bedrijfsresultaat van onze klanten, en dat is precies wat we bedoelen met ‘for the win’. Het is dan ook lovend, dat we naast een verbeterde developer performance óók een omzetgroei realiseren met de digitale configurator. Deuren worden 30% vaker met accessoires besteld, hét onderdeel met meeste marge. Bovendien stimuleert het gebruik van de tool offline aankopen, omdat deze wordt ingezet als keuzehulp voor eindklanten.