Metaverse: Hype of toekomst?

Over Beemup

Beemup, het bedrijf achter YOM, introduceert een platform dat bedrijven toegang verleent tot virtuele universums, die naadloos met elkaar verbonden zijn. Deze universums zijn geschikt voor vrijwel elk bedrijf dat wil inspelen op de metaverse, die ondertussen een markt van een half miljard dollar inneemt. Daarmee is het de toekomst van virtuele en hybride evenementen en ervaringen.



YOM

YOM is een Metaverse gateway platform & marketplace dat merken & bedrijven een alternatieve manier biedt om hun doelpubliek te bereiken en te engageren. Het platform maakt het mogelijk om geld te verdienen met virtuele activa en evenementen, cross-platform. De Metaverse is in feite de volgende technologische ontwikkeling van het internet. Een enkele of meerdere meeslepende virtuele 3D-ruimte(s) waar mensen interactief kunnen rondkijken. Dit kan bijvoorbeeld door middel van avatars. Zo kunnen mensen het leven ervaren op manieren die ze in de fysieke wereld niet zouden kunnen.



Het speelveld

Metaverse is in feite de volgende technologische ontwikkeling van het internet. YOM wil merken & bedrijven een alternatieve manier bieden om hun doelpubliek te bereiken en te engageren. Het platform maakt het mogelijk om geld te verdienen met virtuele activa en evenementen, cross-platform.

 

De tactiek

Om de metaverse marketplace te realiseren heeft Navara met een UX-team designs geprototyped en gekeken welke het beste passen bij de doelgroep van YOM. Hierna is een custom Metaplex implementatie gebouwd die direct is geïntegreerd met de metaverse wallets van gebruikers via Phantom Wallet.

Via de marketplace kunnen YOM en partners NFT’s minen op IPFS-storage en aanbieden voor verkoop via een dashboard, evenals hier de winst en verkoopstrategie te beïnvloeden. Gebruikers kunnen inloggen met hun Phantom Wallet om deze aan te schaffen door middel van de SOL-valuta op het Solana netwerk.
Verder is een Pixel Streaming service opgezet in Azure om de in Unreal Engine gebouwde metaverse naar gebruikers te streamen, ongeacht wat voor type device ze gebruiken – van mobile tot desktop.

 

Het eindresultaat

Navara heeft in 4 maanden op een agile manier, samen met de klant, een elite performance DevOps team opgezet en met korte iteraties, functionaliteiten opgeleverd die op een echt Continuous Delivery manier efficiënt naar productie gedeployed worden.